Wdrożenie Vault Professional wraz z integracją z ERP w B&P Engineering


29.06.2022

Zastanawiasz się nad cyfryzacją procesu przygotowania produkcji? Nie wiesz, jak połączyć środowisko CAD/PDM z systemem ERP? Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z przedstawicielami B&P Engineering: Tomaszem Musiałem (Prezesem Zarządu) oraz Mateuszem Jagieła (Kierownikiem Działu Konstrukcyjnego), którzy opowiadają o zaletach takiego rozwiązania, wdrożonego we współpracy z Arkance Systems Poland. 

Poniżej umieszczamy również opis pełnego zakresu współpracy pomiędzy B&P Engineering a Arkance Systems Poland, które obejmowało wdrożenia:

  • Autodesk Vault Professional
  • Arkance Business Connect
  • Dodatkowych aplikacji automatyzujących pracę w Autodesk Inventor

Wyzwania i początki współpracy z Arkance Systems Poland

B&P Engineering istnieje na rynku od 19 lat i zajmuje się projektowaniem, produkcją linii procesowych do wytwarzania soków oraz koncentratów owocowych. Firma projektuje i wytwarza urządzenia, a także zbiorniki ze stali nierdzewnej m.in. dla branży spożywczej, dostarcza również wyroby dla branży chemicznej i farmacji. 

B&P Engineering szukało rzetelnego i doświadczonego partnera, w zakresie automatyzacji pracy w środowisku Autodesk Inventor. Właśnie dlatego firma nawiązała współpracę z Arkance Systems w 2018 r.

Wybraliśmy do współpracy firmę Arkance Systems, ponieważ jest to firma, która z jednej strony doskonale rozumie biznes i otoczenie, w którym się poruszają i świetnie rozumie technologie i ma doświadczenie we wdrażaniu takich projektów.

Tomasz Musiał, Prezes Zarządu w B&P Engineering

Był to moment, w którym firma korzystała z Autodesk Inventor, ale nastąpiła zmiana systemu ERP na nowy. Dotychczasowa aplikacja, która miała zapewniać łączność pomiędzy systemami Autodesk Inventor i ERP okazała się całkowicie niewydajna w pracy z uwagi na użycie przejściowych plików MS Excel. W efekcie tego nastąpił przyrost pracy manualnej i spadek wydajności produkcji z uwagi na gorszy przepływ danych.

Poszukując optymalnego rozwiązania, nasz zespół inżynierów zaproponował wdrożenie autorskiej aplikacji, która zapewniła bezpośrednią łączność pomiędzy Autodesk Inventor i systemem ERP, z pominięciem Excela. Aplikacja umożliwiła konstruktorom bezpośredni wgląd w stany magazynowe w bazie ERP z poziomu programu Autodesk Inventor. Dzięki temu mogli oni w szybki sposób opisać model niezbędnymi danymi o materiałach, z których ma być wytworzony wyrób.

Zakres zaangażowania Arkance Systems Poland

Nasza współpraca z B&P Engineering stopniowo ewoluowała i po roku – od wdrożenia wspomnianej aplikacji – przerodziła się w strategiczne partnerstwo. W kolejnym kroku nasz zespół składający się z trzech certyfikowanych inżynierów i developera, w ciągu zaledwie dwóch lat, wdrożył:

  • Oprogramowanie Autodesk Vault Professional
  • Autorskie narzędzie do dwukierunkowej integracji CAD/PDM i ERP: Arkance Business Connect.
  • Autorski zestaw aplikacji automatyzujących pracę w środowisku Autodesk Inventor: Arkance Toolbox for Inventor.

Dodatkowo na prośbę klienta zorganizowaliśmy dedykowane szkolenia z Autodesk Vault Professional oraz warsztaty z nowego procesu pracy w aplikacjach Arkance Business Connect oraz Arkance Toolbox for Inventor.

Jako Arkance Systems Poland dostarczamy również licencje na oprogramowania: Autodesk Vault Professional i Autodesk Inventor.

Korzyści ze współpracy

Efekty współpracy najlepiej opisuje kadra kierownicza:

Podjęliśmy decyzję o integracji CAD i ERP, aby mieć pełną kontrolę nad procesami od projektowania, poprzez dział zakupów i poszczególne etapy produkcji (…). 

Tomasz Musiał – Prezes Zarządu w B&P Engineering

Dzięki integracji konstruktorzy mają bezpośredni dostęp do danych systemu ERP, które są im niezbędne do codziennej pracy. Mogą odczytywać indeksy materiałowe definiować nowe indeksy produktu lub wykorzystywać istniejące. Wszystko po to, by finalnie zebrać całe zestawienie komponentów i eksportować do systemu ERP bez użycia pomocniczych arkuszy kalkulacyjnych. Konstruktorzy opisują modele niestandardowymi właściwościami iProperties. Dzięki temu technolodzy czy dział zakupów mają dokładne informacje do dalszego działania. Te informacje są zawsze aktualne, ponieważ dane w naszej aplikacji są aktualizowane w czasie rzeczywistym. Mamy większą kontrolę nad dokumentacją i cyklem życia produktów, popełniamy mniej błędów, a dokumentacja jest bardziej spójna. Patrząc od strony całego przedsiębiorstwa jest to znaczne skrócenie czasu pracy a także uwolnienie czasu konstruktorów na innowacje i tworzenie bardziej konkurencyjnych produktów.

Mateusz Jagieła — Kierownik Działu Konstrukcyjnego w B&P Engineering

Główna nagroda w prestiżowym konkursie

Na zakończenie warto podkreślić, że w 2020 roku firma uruchomiła najnowocześniejszą w Europie, zautomatyzowaną linię do produkcji. A już 2021 r. otrzymała główną nagrodę w prestiżowym konkursie „Podkarpacka Nagroda Gospodarcza” w kategorii „Innowacje” pod patronatem Marszałka Senatu oraz Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. Z perspektywy czasu można powiedzieć, że wdrożenie z pozoru prostej aplikacji zapewniającej łączność pomiędzy Autodesk Inventor i systemem ERP i kolejne wdrożenie zapewniające integrację CAD/PDM i ERP okazało się krokiem milowym w rozwoju firmy:

Z perspektywy rynkowej należy wspomnieć, że integracja tego systemu (w domyśle Arkance Businnes Connect) z naszym systemem ERP jest czymś niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania spółki o tych rozmiarach. Konieczne jest koordynowanie na poszczególnych etapach wdrożenia projektu wszystkich elementów niezbędnych do realizacji takiego projektu, czyli począwszy od projektowania, po zakupy, po poszczególne wydziały produkcyjne musimy mieć nad tym kontrolę i uważam, że wdrożenie Arkance Businnes Connect na pewno nam w tym pomogło.

Tomasz Musiał — Prezes Zarządu w B&P Engineering
Nagroda główna w kategorii “Innowacje” dla B&P Engineering